Posílení imunity, prevence

Účinnému imunitnímu systému pomáhá  vyvážený přísun živin a dostatečný pitný režim. Zelenina (zelí, kedlubny, celer, karotka, brokolice, pórek, řepa) podpoří oslabené sliznice.

Cibule, česnek a ředkvičky zvýší prokrvování sleziny a podpoří tvorbu lymfy. Nezapomeňme na zinek (obsažený např. v luštěninách, cibuli, bramborách, špenátu) , vit. B6 ( ve špenátu, banánech) a vitamin C a D (rybí tuk).

Dobré je se vyhnout konzumaci průmyslově zpracovaných pokrmů (tvz. hotových jídel), ztužených tuků, sladkých a sycených nápojů a rafinovaného cukru! 🙂

Dále prospějeme pozitivně naší imunitě tím, že se vyhneme stresu. Uklidnění mysli dosáhneme např. poslechem hudby, shlédnutím komedie,meditací apod. Smíchem si nejen prodlužujeme život, ale též posilujeme imunitu.

Pohybem si udržíme nejen kondici, ale též přispějeme k celkové pohodě organismu. Důležitý je i dostatečný spánek (7 – 8 hodin denně).

Nezapomeňte být v kontaktu se svými blízkými, pište si, volejte, povzbuzujte se, sdílejte. My jsme zahájily  s klubem turistek  videochaty, posdílíme, zasmějeme se…

 

Můj typ: česnek, echinacea, veselá mysl